Section 2
Section 2

OUR TEAM

Fair Place Finance was founded by experienced managers with deep expertise in financial services and a proven track record of successfully implementing innovative offerings. They have been joined by a team of technology experts, including specialists in building complex, electronic trading systems for the world’s leading stock exchanges. This gives Fair Place Finance a unique mix of know-how and experience in both financial services and technology.

JOIN US

We know that people are the key to our success.

That’s why we always look for great people. 

We select our staff carefully and make sure that not only do we have the best specialists in their fields, but also that everyone fits the company culture. Once you’re on board with us, we will do our best to make you feel proud about your work and that you’re recognized and rewarded accordingly. We will help you learn, develop and take genuine pleasure from working with us.

Contact us

To learn more about our capabilities and offering
Phone: 42 612 11 82
Email: kontakt [at] fairplacefinance.pl

Headquarters

ul. Inżynierska 1/3
93-569 Łódź
Fair Place Finance © 2019

Personal Data Processing notice:

In accordance with article 13 of the Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC (General Data Protection Regulation, hereinafter referred to as “GDPR“), we hereby inform that the controller of personal data provided by You is Fair Place Finance SA with its registered seat in 93-569 Łódź, Inżynierska 1/3, Poland. Providing personal data by You is completely voluntary. Entrusted personal data is stored and secured in accordance with applicable law. As a data subject, You always have the right to access your data and rectify it, delete, limit processing, the right to transfer data and to withdraw your consent at any time without affecting the lawfulness of processing. You have the right to file a complaint to the Personal Data Protection Office with its registered office in Warsaw, ul. Stawki 2, postal code: 00-193 Warsaw, telephone: 022 531 03 00, fax 022 531 03 01, hotline 606 950 000, whenever you feel that the processing of personal data concerning You violates the provisions of the GDPR. For further information please read:   Information from the Controller.

Remember, in order to use Your CV for the particular recruitment process, please put the following clause in your CV:

Hereby I agree to the processing of my personal data included in the CV for the needs of the recruitment process by Fair Place Finance SA with its registered seat in Łódź, ul. Inżynierska 1/3, Poland, in accordance with article 6 item 1 letter a) of the GDPR.”

If you want that Your CV will be used during future recruitments conducted by Fair Place Finance, please add the following clause in Your CV:

“Hereby I agree for my personal data included in a CV to be processed by Fair Place Finance sp. o.o. with its registered seat in Łódź, ul. Inżynierska 1/3, Poland, for the purposes of future recruitments in accordance with article 6 item 1 letter a) of the GDPR.”

GŁÓWNY KSIĘGOWY W DOMU MAKLERSKIM

 O FAIR PLACE FINANCE 

Fair Place Finance jest start-upem w branży inwestycyjnej realizującym wyjątkowy, innowacyjny projekt budowy w pełni cyfrowego domu maklerskiego. 

Plany biznesowe FPF zakładają udostępnienie cyfrowej platformy do zarządzania majątkiem klientom detalicznym w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej oraz współpracę z instytucjami finansowymi. 

Inwestorzy FPF mają duże doświadczenie i wymierne sukcesy w tworzeniu od podstaw innowacyjnych rozwiązań w sektorze finansowym, jako między innymi współtwórcy mBanku, czy też banku Smart. Nasz zespół tworzą niezwykle zdolni specjaliści w zakresie IT oraz doświadczeni menedżerowie z branży finansowej. 

Naszym celem jest zbudowanie pierwszego w Polsce „Wealth Techu” o zasięgu międzynarodowym. 

OPIS STANOWISKA 

W ramach przygotowań do uruchomienia działalności operacyjnej jako Dom Maklerski poszukujemy doświadczonych księgowych/menedżerów w obszarze księgowości i sprawozdawczości poszukujących nowych, ciekawych wyzwań. W ramach głównych zadań będzie uczestniczenie we wdrożeniu systemu finansowego księgowego, a następnie kierowanie zespołem księgowości i sprawozdawczości w Fair Place Finance. 

Pozycja: Główny księgowy / Menedżer ds. Księgowości i Sprawozdawczości 

Miejsce pracy: Łódź, elastyczna forma pracy, włącznie z możliwością pracy zdalnej przez część czasu (szczegóły do ustalenia). 

Twoje zadania: 

  • Wsparcie przygotowania i wdrożenia systemu finansowo-księgowego w domu maklerskim obejmujące m.in.:
    • Przygotowanie planu kont, schematów księgowań 
    • Wybór i wdrożenie systemu księgowego 
    • Wsparcie integracji systemu transakcyjnego i księgowego 
    • Stworzenie wewnętrznych procedur dot. obszaru księgowości i finansów, w tym procesów kontroli/walidacji księgowań, 
    • Stworzenie systemu raportowania wewnętrznego i zewnętrznego 
    • Wsparcie automatyzacji procesów w obszarze księgowości i finansów 
    • Podział prac w obszarze księgowości pomiędzy zasoby Spółki i podmioty zewnętrzne 
    • Stworzenie wewnętrznego zespołu księgowości i sprawozdawczości 
  • Nadzór i zarządzanie księgowością w domu maklerskim obejmujące m.in.:
    • Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad zespołem księgowości i sprawozdawczości (2 os.) 
    • Nadzór nad partnerami zewnętrznymi w obszarze księgowości 
    • Nadzór nad poprawnym księgowaniem bieżącej działalności 
    • Przygotowanie i sprawdzanie sprawozdań finansowych 
    • Sporządzanie budżetu oraz kontrola kosztów 
    • Tworzenie planów finansowych oraz kapitałowych 
    • Kontrola przepisów podatkowych i wymogów raportowych 
    • Aktualizacja procedur dot. obszaru księgowości i finansów 
    • Przygotowanie i sprawdzanie raportów wewnętrznych do Zarządu i Rady Nadzorczej 
    • Wsparcie Zarządu i Rady Nadzorczej w tematach z obszaru księgowości i sprawozdawczości 
    • Przygotowanie i sprawdzanie raportów zewnętrznych do KNF 
    • Współpraca z KNF w ramach zapytań, procesu BION, innych kontroli 
    • Koordynowanie prac związanych z audytem finansowym
    • Przygotowanie i nadzór nad wykonaniem innych powiązanych wymogów sprawozdawczych (np. raportowanie do NBP) 

 

NASZE WYMAGANIA: 

  • Minimum 3 lata doświadczenia w księgowości i finansach w instytucjach finansowych
    • Preferowane doświadczenie z domu maklerskiego; 
    • Możliwe doświadczenie z innej instytucji finansowej (bank, TFI, firma płatnicza, etc.) 
  • Znajomość standardów księgowych i wymogów raportowania dla firm inwestycyjnych
    • Krajowe lub międzynarodowe certyfikaty księgowe są dodatkowym atutem (ACCA, CIMA) 
    • Kursy, studia w obszarze rachunkowości są dodatkowym atutem 
  • Znajomość systemu zarządzania ryzykiem stanowi dodatkowy atut 
  • Doświadczenie w kierowaniu zespołem 
  • Umiejętności analityczne 
  • Umiejętność efektywnej realizacji powierzonych zadań w warunkach dużej autonomii. 
  • Bardzo dobra znajomość Ms Excel 
  • Dobra znajomość języka angielskiego 

 

CO OFERUJEMY W ZAMIAN: 

  • Konkurencyjne i adekwatne do umiejętności wynagrodzenie 
  • Ciekawą pracę w innowacyjnym projekcie 
  • Dużą samodzielność w działaniu 
  • Możliwość ciągłego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności 
  • Umowę o pracę na pełen etat 

 

 

 

 

RISK MANAGER / HEAD OF RISK MANAGEMENT

OPIS STANOWISKA 

W ramach przygotowań do uruchomienia działalności operacyjnej jako Dom Maklerski poszukujemy doświadczonych menedżerów w obszarze ryzyka poszukujących nowych, ciekawych wyzwań do wdrożenia i kierowania funkcją zarządzania ryzykiem w Fair Place Finance. 

Pozycja: Risk Manager / Head of Risk Management 

Miejsce pracy: Łódź, elastyczna forma pracy, włącznie z możliwością pracy zdalnej przez część czasu (szczegóły do ustalenia). 

TWOJE ZADANIA: 

  • Wsparcie przygotowań w obszarze zarządzania ryzykiem do działalności operacyjnej w nowym domu maklerskim, w tym wdrożenia przygotowanego systemu i procesów zarządzania ryzykiem 
  • Identyfikacja, pomiar i monitorowanie poszczególnych ryzyk występujących w domu maklerskim 
  • Przeprowadzanie testów warunków skrajnych 
  • Szacowanie, planowanie, wyliczanie i ocena adekwatności kapitału wewnętrznego 
  • Prowadzenie rejestru incydentów ryzyka 
  • Przygotowywanie okresowych raportów dot. systemu zarządzania ryzykiem 
  • Informowanie organów spółki o przekroczeniu limitów ryzyka i przygotowanie propozycji działań naprawczych 
  • Wspieranie Zarządu i Rady Nadzorczej w zakresie zarządzania ryzykiem 
  • Opracowywanie, wprowadzanie i aktualizowanie dokumentów związanych z zarządzaniem ryzykiem 
  • Przekazywanie wymaganych informacji do Komisji Nadzoru Finansowego 

NASZE WYMAGANIA: 

  • Minimum 2 lata doświadczenie na stanowisku menedżerskim w obszarze ryzyka
    • Preferowane doświadczenie z domu maklerskiego lub banku świadczącego usługi inwestycyjne; 
    • Możliwe doświadczenie z innej instytucji finansowej (firma płatnicza, TFI, etc.) 
  • Znajomość regulacji i procesów z zakresu zarządzania ryzykiem w firmie inwestycyjnej
    • Międzynarodowe certyfikaty Finance Risk Manager (FRM), Professional Risk Manager (PRM) są dodatkowym atutem 
  • Znajomość zasad funkcjonowania rynku giełdowego i pozagiełdowego (OTC)
    • Licencja Maklera, Doradcy Inwestycyjnego bądź certyfikat Chartered Financial Analyst (CFA) są dodatkowym atutem 
  • Umiejętności analityczne 
  • umiejętność efektywnej realizacji powierzonych zadań w warunkach dużej autonomii. 
  • Bardzo dobra znajomość Ms Excel 
  • Dobra znajomość języka angielskiego 

CO OFERUJEMY W ZAMIAN: 

  • Konkurencyjne i adekwatne do umiejętności wynagrodzenie 
  • Ciekawą pracę w innowacyjnym projekcie 
  • Dużą samodzielność w działaniu 
  • Możliwość ciągłego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności 
  • Umowę o pracę na pełny etat 



SENIOR C++ DEVELOPER

As a senior C++ developer you will co-design and co-develop an ultra high performance software, which will sit at the core of mission critical systems of some of the largest financial institutions in the world. This really is a once in a lifetime opportunity for a passionate developer, who wants to mark their trace in the history of the financial sector.

What we need from you:

  • Excellent practical knowledge of C/C++
  • At least 5 years of experience developing C++ software, preferably on Linux
  • Good knowledge of Linux
  • Good knowledge of software optimization techniques
  • Good understanding of network-related subjects
  • Ability to read and write technical documentation in English

We offer:

  • an excellent salary, very exciting project and work atmosphere like no other. We have a lot of fun working here and believe you will too!

REACT JS FRONT-END DEVELOPER

As a ReactJS frontend developer, you’ll work on an exciting project, which aims at developing an internal web portal for brokerage and asset management services. You’ll work close with our UX designers and the business. You will learn *a lot* about the financial sector, which is becoming a very valuable skill these days.

What we need from you:

  • Ability to learn fast
  • Dedication and ability to take ownership of your tasks
  • Sense of elegance and taste
  • 2 years of experience working on front end applications (preferably ReactJS)
  • Good knowledge of Javascript, HTML5 and CSS3
  • Ability to read and write technical docs in English
  • Some knowledge of Git is a plus

 

We offer:

  • a competitive salary, work atmosphere like no other and a chance to learn loads about both frontend development and the financial sector. We’re having a lot of fun working on this project and believe so will you.

BACK-END JAVA DEVELOPER

You’ll work with some of the best engineers in the industry on an exciting project, where you’ll learn more about the financial sector and proper system design than anywhere else. Trust us on that.

You’ll work mainly with the latest Java, modern Spring libraries and Spock. We have a lot of fun working on this project and we believe so will you.

You will not be supporting 15 years old legacy systems.

You will not be left without direction or help from your more experienced colleagues.

You will not need to wear a shirt or tie…unless you want to, we’re cool with that!

What we need from you:

  • Ability to learn fast
  • Dedication and ability to take ownership of your tasks
  • 3 years of experience working in Java on commercial projects
  • Good knowledge of Java 8 or later
  • Ability to read and write technical docs in English
  • Some knowledge of Spring will help
  • Some knowledge of Spock or Junit/Mockito will help too
  • Some knowledge of Git is a plus

 

We offer:

  • a competitive salary dependent on your skills, and work atmosphere like no other.

TEST AUTOMATION ENGINEER

As a Test Automation Engineer you will support the team building banking and investment backend systems.
You will work with some of the best engineers in the industry on an exciting project, where you will be able to learn more about the IT and financial sector than anywhere else.
It is a unique chance of development for people wanting to create core systems for modern banks and brokerage houses.

What we need from you:

  • Knowledge of Python and/or Java 8
  • Fast learning ability
  • Independence and problem solving ability
  • Knowledge of web services technology (REST and SOAP)
  • Ability to read and write technical documents in English
  • Some knowledge of Spock is a plus
  • 1 year of experience in similar position is a plus
  • A degree in IT is a plus too

 

We offer:

  • a competitive salary dependent on your skills, and work atmosphere like no other.